niedziela, 12 października 2014

Owrócone sushi czyli california rolls z kurczakiem i ogórkiem w majonezie

Moje pierwsze california rolls :) Wyszło nie do końca tak jak sobie to umyśliłam, ale i tak jestem zadowolona, że w miarę mi się udało.



Składniki:
filet z kurczaka
ulubione przyprawy (u mnie chilli, kminek zmielony, granulowany czosnek, sól, słodka papryka, pieprz)
olej do smażenia (u mnie sezamowy)
ogórek
1 szkl. ryżu do sushi
przyprawy do ryżu
2 płaty nori
majonez
sezam jasny i czarny

Ryż przyrządzić według przepisu. Mięso pokroić w dość grube paski, doprawić, usmażyć pilnując, by nie poskręcały się na patelni, ale zachowały prosty kształt. Ogórka także pokroić w paski. Matę bambusową owinąć folią spożywczą, Ułożyć ryż na matowej stronie nori i delikatnie odwrócić, tak by ryz znajdował się na dole. Posmarować płat nori dość grubo majonezem w odległości ok. 2 cm od brzegu robiąc pas szerokości o takiej szerokości jaką zajmą nam składniki naszego nadzienia i rozłożyć na nim paski mięsa i ogórka. Zwinąć sushi,a następnie nie wyjmując do z folii obsypywać sezamem, obracając sushi, tak by obsypać wszystkie strony. Delikatnie docisnąć sezam przez folię. Wyjąć gotowe sushi i pokroić na takie kawałki, by bez problemu można je było włożyć do ust (6 - 8 kawałków z każdego płata).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...