piątek, 19 września 2014

Sos cygański

Do tej pory jakoś nie brałam się za robienie sosów do słoików. W moim domu rodzinnym też zawsze po prostu kupowało się ketchup, musztardę, majonez, chrzan, nikt nawet nie wspominał, że można coś takiego zrobić w domu.
Od dłuższego czasu zbierałam się za zrobienie ketchupu, a jak w końcu zrobiłam i zobaczyłam, że to takie proste, a efekt tak dobry, postanowiłam od razu wziąć się za inne sosy.
Przyznaję, nie ja jestem autorką tego przepisu. Znalazłam go tutaj.
Już tradycyjnie zrobiłam na próbę z połowy porcji, zamieniłam ocet spirytusowy na mój - jabłkowy i zmniejszyłam ilość cukru.
I po tych zmianach jak dla mnie jest idealny:)



Przepis podaję z całej porcji.

Składniki: 
 - 1,5 kg pomidorów
 - 2 papryki ( czerwoną i zieloną)
 - 3 ząbki czosnku
 - 1 duża cebula 
 - 1 łyżeczka soli
 - 1 łyżeczka domowej vegety
 - 1 łyżeczka majeranku
 - 1 łyżeczka pieprzu
 - 2 łyżeczki octu jabłkowego
  - 4 łyżeczki cukru trzcinowego
 - 3 łyżki oliwy

Pomidory, paprykę, cebulę pokroić w niedużą kostkę, czosnek posiekać lub przecisnąć przez praskę. Z pomidorów można zdjąć skórki, ale nie jest to konieczne jeśli zamierzacie przecierać sos przez sitko lub miksować go na zupełnie gładką masę  Wszystko wrzucić do garnka i dodać przyprawy. Gotować do miękkości, zmiksować, po czym znów gotować do uzyskania odpowiedniej gęstości.
Przełożyć do wyparzonych słoiczków i pasteryzować 15 minut.




Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...