piątek, 5 września 2014

Kiszone buraki i Zakwas buraczkowy (dieta Dr. Dąbrowskiej)

I pomyśleć, że jeszcze niedawno nigdy bym nie pomyślała, że buraki można kisić :)
A jednak można. I to ze świetnym efektem :)
Przepis pochodzi z książki Dr. Dąbrowskiej, odrobinkę go zmodyfikowałam.



Składniki:
3 średnie buraki
1,5 łyżeczki soli (najlepiej kamiennej, ja użyłam morskiej i też wyszło)
3 ząbki czosnku
1 łyżeczka kminku (niekoniecznie)



Buraki wyszorować i nie obierając ze skórki pokroić w dużą kostkę. Wrzucić z przyprawami do wcześniej wyparzonego słoika lub kamionki i zalać roztworem wody z solą. W oryginalnym przepisie jest napisane, by na 1 kg buraków dolać 2 l. wody. Dla mnie to za dużo. Daję ok. litra wody i mam przepyszny zakwas o smaku przypominającym kupny koncentrat buraczkowy.
Buraczki należy codziennie zamieszać wyparzoną drewnianą łyżką.

Po tygodniu zakwas jest gotowy. Jeśli macie zakwas z poprzedniego kiszenia i chcecie przyspieszyć fermentację, dodajcie łyżkę, a buraczki ukiszą się w 3 dni.


Można go pić jako sok z kiszonych buraków lub dodawać do barszczu.

A z buraczków zrobić sałatkę, na przykład taką :)


Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...